Ekonomi

Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesinde Çerkezköy-Kapıkule hattı 2024 yılında tamamlanacak

Saatte 200 kilometre hızla yapılan çift hatlı demiryolu ile Edirne-İstanbul arası 1 saat 10 dakikaya inecek. Edirne Valisi Hüseyin Kürşat Kırbıyık, Edirne’yi İstanbul’a bağlayacak olan Kapıkule Yüksek Hızlı Tren Hattı Projesi için Çerkezköy’den Kapıkule’ye giden hattaki tüm çalışmaların 2024 yılında tamamlanacağını bildirdi.

Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasında yüksek standartlı demiryolu ilişkilerini sağlayacak olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi’nin ilk etabı olan Çerkezköy-Kapıkule hattının yıl sonuna kadar tamamlanması planlanıyor. Hattın tamamlanmasıyla birlikte Halkalı-Kapıkule Demiryolu Projesi’nin yük ve yolcu taşıma kapasitesini büyük ölçüde artıracağı öngörülmektedir.

Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) ile imzaladığı en önemli ulaşım altyapı projelerinden biri olan Halkalı Kapıkule Demiryolu Hattı Kapıkule-Çerkezköy (ÇE-KA) Kesimi Yapım Projesi birçok ilki bünyesinde barındırıyor. Londra’dan Pekin’e uzanan Demir İpek Yolu’nun Avrupa bağlantısını oluşturan Halkalı-Çerkezköy-Kapıkule Demiryolu Sınırında, Asya ve Avrupa kıtalarını Türkiye üzerinden demiryolu ile birbirine bağlayacak olan Halkalı-Kapıkule Demiryolu Sınırının iki kolu, Çerkezköy- Kapıkule ve Çerkezköy- Halkalı. parçalardan oluşmaktadır.

200 yılda yapılan çift hatlı demiryolu ile Halkalı-Kapıkule ortasında yolculuk süresinin 3 buçuk saatten 1 saat 10 dakikaya, yük taşımacılığının 8 saatten 3 saat 35 dakikaya düşürülmesi planlanıyor. saatte kilometre. 153 kilometrelik etabın yüzde 85’i tamamlandı. Edirne Valisi H. Kürşat Kırbıyık, projenin Çerkezköy-Kapıkule etabının Tunca Nehri kenarındaki viyadüğün çalışmalarını yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı.

“3,5 milyon yolcu potansiyeline ulaşabilecek”

Projenin Halkalı-Ispartakule, Ispartakule-Çerkezköy ve Çerkezköy-Kapıkule hatlarından oluştuğunu kaydeden Edirne Valisi H. Kürşat Kırbıyık, Çerkezköy-Kapıkule sınırındaki çalışmaların hızla devam ettiğini belirterek, “153 kilometrelik etabın yüzde 85’i tamamlandı. tamamlandı.Dünya ile entegrasyonunu maksimuma çıkaracak bir proje.Emeği geçenlere teşekkür ederiz.Ulaşım süresi kısalacak.Proje tamamlandığında İstanbul’dan Edirne’ye yolcu taşımacılığı 1 saat 10 dakikaya düşecek. Yük taşımacılığında çok önemli bir kapasite artışı olacak” Taşıma kapasitesinin 9,6 milyon tona ulaşması hedefleniyor. Yine yıllık 500 bin yolcu kapasitemiz var. Bunun 3,5 milyonluk bir potansiyele ulaşabileceğini değerlendiriyoruz. Proje, sınır kenti Edirne için son derece değerli bir kazanım olacak” dedi.

“500 milyon avronun üzerinde bir bütçeden bahsediyoruz”

Bu aşamada fiziki gerçekleşmenin yüzde 85 seviyesinde olduğunu vurgulayan Vali Kırbıyık, “Bu takvim ilerlediğinde projenin öngörüldüğü gibi tamamlanmasını bekliyoruz. Avrupa dahil 500 milyon euronun üzerinde bir bütçeden bahsediyoruz. Birlik bazında Tunca Nehri kenarına yapılan 680 metrelik viyadük için çalışmalar sürüyor.Ağustos ayı sonunda tamamlanacak olan viyadük kent merkezi için de önemli.Daha önce girişten bir dolgu alanı üzerinden ulaşım sağlanıyordu. konvansiyonel sınır üzerinde tek sınır olacak.Hızlı tren projesi ile bu 3 kusur ortadan kalkacak.İkisi hızlı tren tarafında olmak üzere 3 adet sınır olacak ve bir adet konvansiyonel sınır olacak.Bu sınır üzerinde olacak viyadük. Dolgu alanı tamamen temizlendi, buraya viyadük yapılacak. Viyadüğün altı da otopark ve çeşitli faaliyetler için kullanılacak” dedi. – EDİRNE

bandirma-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu